Akdeniz beslenme tarzının insanları kronik hastalıklardan koruyabileceği belirlendi.
Akdeniz tarzı beslenme hastalıklardan koruyor. İtalya’nın Floransa Üniversitesinden
Dr. Francesco Sofi başkanlığındaki ekibin yaptığı araştırma, genellikle Akdeniz
ülkelerinin benimsediği bu beslenme şeklinin kalp-damar, Parkinson, Alzheimer
ve kanser gibi kronik hastalıklardan ölümü azaltabileceğini gösterdi.
Araştırmacılar, 1966-2008’i kapsayan dönemde 1,5 milyonu aşkın kişinin katıldığı,
beslenme alışkanlıkları ve sağlığa ilişkin uluslararası 12 araştırmanın verilerini
topladı.
Akdeniz beslenme tarzını benimseyenlerin, diğer katılımcılara göre, genel ölüm
ve kalp-damar hastalıklarından ölüm riskinin yüzde 9, Parkinson ve Alzheimer hastalıkları
belirtilerinin yüzde 13 ve kanser belirtilerinin yüzde 6 oranlarında az olduğu
belirlendi.
Araştırma İngiliz Tıp dergisinde yayımlandı.